
Es tracta de donar una resposta complementària als IES davant de la situació de fracàs escolar, greus retards en l'aprenentatge, dificultats de comportament, alguns trets d'inadaptació social i manca d'assistència, oferint un programa als alumnes adaptat, tant pel que fa al nombre d'alumnes a l'aula, com a la metodologia utilitzada en la impartició del programa curricular de l'educació ordinària amb l'objectiu d'assolir la seva acreditació escolar.
Més concretament la UEC- Vallsgenera treballa en les següents línies:
1. Atendre i acollir els nois amb necessitats educatives especials, derivats dels Instituts, que han esgotat tots els recursos pel tractament de la diversitat.
2. Dissenyar i fer possible, per a cada noi/noia derivat a la UEC, un itinerari formatiu individualitzat (modificació del currículum de l’alumne) segons les seves habilitats, aptituds i motivacions, en funció dels recursos que Casa Caritat posa a l’abast de la UEC, mitjançant els quals sigui possible treballar gradualment i sumativament els objectius generals previstos en l’etapa d’educació secundària obligatòria.
3. Oferir als participants una ESO adaptada, en grup reduït.
4. Individualitzar els objectius a partir de la situació concreta de cada jove, per tal de treballar les habilitats que facilitin la seva inserció social i laboral.
5. Potenciar l’ensenyament actiu pel desenvolupament de la iniciativa i la creativitat.
6. Realitzar una formació aprofitant l’entorn de la ciutat, des dels seus propis recursos lúdics, formatius i econòmics.
2. Dissenyar i fer possible, per a cada noi/noia derivat a la UEC, un itinerari formatiu individualitzat (modificació del currículum de l’alumne) segons les seves habilitats, aptituds i motivacions, en funció dels recursos que Casa Caritat posa a l’abast de la UEC, mitjançant els quals sigui possible treballar gradualment i sumativament els objectius generals previstos en l’etapa d’educació secundària obligatòria.
3. Oferir als participants una ESO adaptada, en grup reduït.
4. Individualitzar els objectius a partir de la situació concreta de cada jove, per tal de treballar les habilitats que facilitin la seva inserció social i laboral.
5. Potenciar l’ensenyament actiu pel desenvolupament de la iniciativa i la creativitat.
6. Realitzar una formació aprofitant l’entorn de la ciutat, des dels seus propis recursos lúdics, formatius i econòmics.
Els nois de la UEC, han fet un vídeo, parla'n de la seva experiència, no ús u perdeu!