Notícies
Subvencions destinades al sector industrial i de serveis que es van veure afectats per a la crisi del Covid-19
L'objectiu és donar suport al conjunt del teixit industrial de Valls que han tingut un descens de l’activitat de més del 30% en el 2020, respecte del 2019.
Poden ser beneficiàries d'aquestes subvencions les persones físiques o jurídiques donades d’alta a l’Ajuntament de Valls en una de les activitats incloses en la CCAE (Classificació catalana d’activitats econòmiques) detallades a l’annex 1 d’aquesta convocatòria.
Totes les empreses beneficiàries hauran de complir els requisits següents:
a) Haver patit una reducció de l’activitat superior al 30 % en el 2020, respecte del 2019.
b) Tenir seu social o operativa a Valls.
c) Estar donades d’alta i en funcionament, amb la llicència d’activitat vigent i actualitzada a l’Ajuntament de Valls.
La subvenció consisteix en una aportació única de 1000 euros per beneficiari. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies naturals des del dia següent a la publicació de la convocatòria al BOPT (Butlletí Oficial de la Província de Tarragona) o fins exhaurir els fons. Les sol·licituds d'ajut es formalitzaran i es presentaran a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Valls: https://seu.valls.cat/content/subvencions-destinades-al-sector-industrial-i-de-serveis-afectats-pel-covid-19
El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 30 de novembre de 2021 o fins exhaurir els fons.
Per a més informació us podeu posar en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic
BASES ESPECÍFIQUES PER A L’ATORGAMENT DE SUBVENCIONS, MITJANÇANT EL PROCEDIMENT DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, DESTINADES AL SECTOR INDUSTRIAL I DE SERVEIS QUE ES VAN VEURE AFECTATS PER LA CRISI DEL COVID-19.
Primer.- BASES REGULADORES I PUBLICACIÓ AL DIARI OFICIAL
Per acord del Ple de l'Ajuntament de Valls de data 30 de juny de 2021 van ser aprovades inicialment les Bases Generals de Subvencions de l'Ajuntament de Valls i dels seus organismes autònoms. Les esmentades bases van ser publicades al BOPT de 12 de juliol de 2021. Transcorregut el termini d'informació pública, el dia 1 de setembre de 2021 es va publicar anunci de la seva aprovació definitiva. La present convocatòria incorpora les bases específiques que contenen les regulacions particulars del procediment de concessió, d’acord amb la possibilitat prevista a l’article 23.2.a) LGS
L'objecte d'aquesta convocatòria i bases específiques és definir el conjunt de condicions i el procediment de concessió de subvencions per part de l’Ajuntament de Valls al sector industrial i de serveis que es van veure afectats per la crisi del Covid-19, amb la finalitat de donar suport al conjunt del teixit empresarial que ha vist reduïda la seva activitat econòmica a causa de la pandèmia.
Segon.- ACTUACIONS SUBVENCIONABLES
Donar suport al conjunt del teixit industrial de Valls que han tingut un descens de l’activitat de més del 30% en el 2020, respecte del 2019.
Tercer.- BENEFICIARIS
Poden ser beneficiàries d'aquestes subvencions les persones físiques o jurídiques donades d’alta a l’Ajuntament de Valls en una de les activitats incloses en la CCAE (Classificació catalana d’activitats econòmiques) detallades a l’annex 1 d’aquesta convocatòria.
És necessari haver tingut un descens de l’activitat de més del 30% en el 2020, respecte del 2019.
Queden excloses d’aquesta convocatòria les persones i empreses que ja es van presentar a la convocatòria des les subvencions al teixit comercial i serveis de proximitat de Valls amb motiu de la situació generada pel COVID-19 (BOPT de 23 d’abril de 2020 i convocatòria BDNS(Identif.):506605); així com a la convocatòria de la concessió de subvencions amb motiu del cessament d’activitats derivat de les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de Covid-19 al territori de Catalunya, publicada al BOPT de 17 d’agost de 2021 (codi convocatòria de la BDNS 579099).
Quart.- REQUISITS
4.1 Totes les empreses beneficiàries hauran de complir els requisits següents:
a) Haver patit una reducció de l’activitat superior al 30 % en el 2020, respecte del 2019.
b) Tenir seu social o operativa a Valls.
c) Estar donades d’alta i en funcionament, amb la llicència d’activitat vigent i actualitzada a l’Ajuntament de Valls.
4.2 No podran obtenir la condició de beneficiari les persones o entitats que estiguin incloses en qualsevol de les circumstancies assenyalades a l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i que són les següents:
a) Haver estat condemnades mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics.
b) Haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarats en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitats conforme la legislació concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.
c) Haver donat lloc, a causa d'haver estat declarats culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte celebrat amb l'administració.
d) Estar sotmesa la persona física, les persones administradores de les societats mercantils o aquelles que tinguin la representació legal d'altres persones jurídiques, en algun dels supòsits de la Llei 3/2015, de 30 de març, reguladora de l'exercici de l'alt càrrec de l'Administració General de l'Estat, de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, de la Llei del Parlament 21/1987, de 26 de novembre, d'incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de la Generalitat, o tractar-se de qualsevol dels càrrecs electius regulats a la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, en els termes establerts a la mateixa o a la normativa autonòmica que reguli aquestes matèries.
e) No trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determini reglamentàriament.
f) Tenir la residència fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament com a paradís fiscal.
g) No trobar-se al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que reglamentàriament es determinin.
h) Haver estat sancionada mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvenciones segons aquest Reglament o la Llei General Tributària. En cap cas podran obtenir la condició de beneficiari de subvencions les associacions sotmeses a les causes de prohibició previstes als apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del Dret d'associació.
Tampoc podran obtenir la condició de beneficiari les associacions respecte de les quals s'hagi suspès el procediment administratiu d'inscripció per trobar-se indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació del que disposa l'article 30.4 de la Llei Orgànica 1/2002, mentre no recaigui resolució judicial ferma en virtut de la qual pugui practicar-se la inscripció en el corresponent registre.
No podran ser beneficiàries aquelles persones físiques i/o jurídiques que no respectin els drets humans o incorrin amb la seva activitat directa o indirectament en la seva vulneració.
4.3 El compliment dels requisits s'ha d'acreditar mitjançant les declaracions responsables que inclou la sol·licitud de subvenció i la presentació de la documentació acreditativa quan així es sol·liciti.
Cinquè.- QUANTIA
Import total de la partida destinada a aquesta subvenció és de 100.000 euros. La subvenció consisteix en una aportació única de 1000 euros per beneficiari, que es satisfaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària núm. 40104.43900.47901 del pressupost de l’Ajuntament de Valls per a l’exercici 2021.
Sisè.-TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies naturals des del dia següent a la publicació de la convocatòria al BOPT o fins exhaurir els fons.
Setè.- SOL·LICITUDS
Les sol·licituds d'ajut es formalitzaran i es presentaran complimentant el formulari que estarà disponible al web de l’Ajuntament de Valls (www.valls.cat) i es presentarà telemàticament a través de la seu electrònica ( https://seu.valls.cat/ ).
La presentació de la sol·licitud fora de termini comporta l'exclusió de l'aspirant.
A la sol·licitud haurà d'adjuntar-se la següent documentació:
- Formulari de sol·licitud
- Fotocòpia del NIF/NIE del sol·licitant.
- En cas de ser persona jurídica, fotocòpia del CIF.
- Identificació de l'establiment físic.
- Alta d’IAE a l’Agència Tributària de l’activitat de l’empresa (Model 036 o 037).
- Volum d’operacions anuals declarades al model 390 d’IVA 2019 i 2020. Si no es declara IVA, presentació de l’últim pagament fraccionat a compte de l’IRPF (4rt Trimestre) del 2019 i 2020 o, en cas de societats, l’Impost de societats (Model 200) del 2019 i 2020.
- Certificat de trobar-se al corrent de pagament de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
- Justificant de titularitat del compte bancari on s'hauria de fer l'ingrés de l'ajut.
(Pàgina inicial de la llibreta bancària on hi ha el nom del titular i el número de compte; o full descarregat de la banca on-line).
- Declaració responsable mitjançant la qual s’autoritza la consulta a l’IMDL-Vallsgenera i a l’Ajuntament de Valls per comprovar que el sol·licitant es troba al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb l’ajuntament de Valls i té la llicència d’activitat vigent i actualitzada.
- Declaració responsable del compliment dels requisits establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
-Declaració responsable segons la qual no ha rebut cap altre subvenció ni ajuda per la despesa que justifica, o que si n'ha rebut alguna junt amb la de l'ajuntament no supera la despesa justificada.
En cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta es requerirà al/a la beneficiari/ària per tal que en el termini de deu dies hàbils a partir de l’endemà en què tingui lloc la notificació procedeixi a la seva rectificació o a les esmenes necessàries amb la indicació que si no ho fa així s’entendrà per desistit de la seva sol·licitud.
Vuitè.- PROCEDIMENT D’ATORGAMENT I RESOLUCIÓ
L’òrgan competent per resoldre sobre la concessió o denegació de les subvencions sol·licitades és l’Alcaldia.
La comissió de valoració estarà formada pels següents membres:
- Tècnic d’empresa de l’IMDL Vallsgenera
- Tècnic d’emprenedoria de l’IMDL Vallsgenera
- Gerent de l’IMDL Vallsgenera
L’esmentada comissió farà la comprovació de la documentació de les sol·licituds presentades per ordre d’entrada, i emetrà un informe tècnic. El resultat d’aquesta valoració s’elevarà a través de la instructora, la regidora d’Empresa i Ocupació, a l’òrgan competent per resoldre.
El termini màxim per dictar i notificar la resolució de les subvencions serà de tres mesos a comptar des de la data de finalització de la presentació de sol·licituds de subvenció. La manca de resolució dins d'aquest termini legitima a l'interessat per entendre desestimada la seva sol·licitud per silenci administratiu.
Per a la concessió d'aquestes subvencions pel procediment de concurrència competitiva, el criteri de concessió serà per l'estricte ordre de sol·licitud sempre i quan compleixi els requisits establerts en aquestes bases i d'acord amb la disponibilitat pressupostària. L’òrgan competent per resoldre, d’acord amb el règim de convocatòria oberta, podrà emetre resolucions successives de forma setmanal. Quan a la finalització d’un període s’hagin concedit els ajuts corresponents i no s’hagi esgotat l’import màxim a atorgar, es podrà traslladar la quantitat no aplicada a les posteriors resolucions que recaiguin.
Novè.- JUSTIFICACIÓ, ACCEPTACIÓ I PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ
S’entendrà justificada la subvenció amb l’aportació de la documentació esmentada en l’apartat vuitè que justifiqui la reducció de l’activitat empresarial de més del 30% en el 2020, respecte del 2019.
Una vegada atorgada la subvenció, i fetes les comprovacions pertinents, es tramitarà el pagament del 100% de la subvenció concedida als beneficiaris.
L’acceptació de la subvenció atorgada es presumeix amb la formulació de la sol·licitud. A tal efecte, un cop notificada la resolució d’atorgament de la subvenció, si els beneficiaris no estan interessats en percebre la subvenció concedida, disposaran d’un termini de deu dies hàbils per manifestar de forma expressa la seva renúncia. Tot l’esmentat, sense perjudici del dret que ostenta l’eventual beneficiari d’impugnar la resolució d’atorgament de la subvenció en els termes que estableix la normativa vigent.
Desè.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Els beneficiaris de la subvenció estan obligats a:
- Complir amb totes les condicions establertes en aquesta convocatòria.
- Trobar-se al corrent de llurs obligacions fiscals i tributàries amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària i amb la hisenda municipal.
- Facilitar les actuacions de comprovació i control financer, així com a la documentació complementària que es requereixi a tal efecte.
Onzè.- COMPATIBILITATS AMB ALTRES SUBVENCIONS
Aquestes subvencions són compatibles amb qualsevol altre subvenció que pugui atorgar l'Ajuntament de Valls o qualsevol altre ens públic o privat, respectant el límit establert a l’article 20 de la Llei general de subvencions.
Dotzè.- REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DE LA SUBVENCIÓ
12.1. L’Ajuntament podrà anul·lar totalment o parcial la subvenció atorgada quan la despesa no s’hagi produït en la forma prevista, quan es donin alteracions de les condicions que van determinar la seva concessió o quan s’incorri en alguna de les causes que s’especifica a l’article 37 de la Llei General de Subvencions. També s’haurà de fer en els següents casos:
- Per l'incompliment de les condicions i obligacions imposades als beneficiaris d'acord amb el que es disposa en aquestes bases.
- Per decisió del beneficiari. La renúncia ha de ser prèvia al cobrament de la subvenció. En cas contrari, ha de fer el reintegrament de les quantitats percebudes.
12.2. En cas de manca de justificació o de concurrència de les causes de reintegrament previstes a la normativa aplicables es produirà la pèrdua del dret total o parcial de la subvenció atorgada i podrà ser motiu de revocació de conformitat i amb el procediment establert a la normativa d'aplicació.
12.3. L'Ajuntament podrà reclamar les quantitats indegudament percebudes pel beneficiari juntament amb l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció i fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament.
Tretzè.- RÈGIM SANCIONADOR
Els beneficiaris de les subvencions estaran sotmesos a les responsabilitats i règim sancionador sobre infraccions administratives establertes en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Catorzè.- PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL
D’acord amb la normativa vigent de protecció de dades de caràcter personal, les dades de caràcter personal dels sol·licitants seran tractades amb la finalitat de gestionar i tramitar aquestes bases i les respectives convocatòries d’acord amb els principis de seguretat i confidencialitat que la normativa sobre protecció de dades estableix.
Quinzè.- RÈGIM SUPLETORI
En allò que no disposa aquest procediments s'aplicaran amb caràcter supletori les Bases reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Valls i dels seus organismes autònoms, publicades al BOPT de 12 de juliol de 2021, les disposicions legals i reglamentàries vigents que regulen l'activitat de les administracions públiques i, en concret, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei general de subvencions, la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la resta de legislació concordant, així com la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
ANNEX 1
Activitats definides per Decret 137/2008, de 8 de juliol, pel qual s’aprova la classificació catalana d’activitats econòmiques 2009 (CCAE-2009)
10 Indústries de productes alimentaris
11 Fabricació de begudes
12 Indústries del tabac
13 Indústries tèxtils
14 Confecció de peces de vestir
15 Indústria del cuir i del calçat
16 Indústria de la fusta i del suro, excepte mobles; cistelleria i esparteria
17 Indústries del paper
18 Arts gràfiques i reproducció de suports enregistrats
19 Coqueries i refinació del petroli
20 Indústries químiques
21 Fabricació de productes farmacèutics
22 Fabricació de productes de cautxú i matèries plàstiques
23 Fabricació d'altres productes minerals no metàl·lics
24 Metal·lúrgia; fabricació de productes bàsics de ferro, acer i ferroaliatges
25 Fabricació de productes metàl·lics, excepte maquinària i equips
26 Fabricació de productes informàtics, electrònics i òptics
27 Fabricació de materials i equips elèctrics
28 Fabricació de maquinària i equips ncaa
29 Fabricació de vehicles de motor, remolcs i semiremolcs
30 Fabricació d'altres materials de transport
31 Fabricació de mobles
32 Indústries manufactureres diverses
33 Reparació i instal·lació de maquinària i equips
35 Subministrament d'energia elèctrica, gas, vapor i aire condicionat
36 Captació, potabilització i distribució d'aigua
37 Recollida i tractament d'aigües residuals
38 Activitats de recollida, tractament i eliminació de residus; activitats de valorització
39 Activitats de descontaminació i altres serveis de gestió de residus
41 Construcció d’immobles
42 Construcció d’obres d’enginyeria civil
43 Activitats especialitzades de la construcció
45 Venda i reparació de vehicles de motor i motocicletes
463 Comerç a l’engròs de productes alimentaris i begudes (Excepte tabac)
52 Emmagatzematge i activitats afins al transport
77 Activitats de lloguer (Vehicles de motor, d'efectes personals i domèstics, de maquinària, equips i béns tangibles).
81 Serveis a edificis i activitats de jardineria